Monday, March 18, 2013

Candies ;)

Assalamualaikum ;)

Perkara yg pertama sekali nk ucap, Alhamdulillah masyaAllah.

Heyyyo skema betul, Assalamualaikum la alhamdulillah la. baik sgt blog ni. Cari blog lain la. Lalalalalaaa

Haaaa silalah tukar blog.
Rugi nanti. Nak cite benda best ni. Something that comes from inside of me. Huuu nak cerita pasal kehidupan harian kat blog? Oh tak. Tapi nak share apa yang dirasa.

Manusia itu PELUPA.

"Lupa? Weh tak la aku exam anatomy dpt 100% kot. Full marks! Mustahil la aku ni seorang manusia pelupa. Kalau aku lupa aku tak boleh dapat 100."

"Mustahil!" (Tak habis lagi =.=')

Kalau kita ni PENGINGAT SANGAT, kenapa kita still lupa nak bersyukur yang Allah la yang bagi kita rezeki dapat 100% anatomy. Kita lupa Allah la yang dah tetapkan setiap hari kita dapat apa. Setiap yang Allah bg nikmat tu yg kita rasa best dan sangat best malah boleh masuk dlm karangan pengalaman manis yang tak dapat dilupakan, tula nikmat yang selalu kita lupakan.

Dalam kita sibuk belajar nak dapat 100% markah tu kita terlupa baca quran. Terlupa baca doa dengan maksud. Terlupa nak ingat yang kita pandai ni sbb Allah yg bg dan bukan sbb kita yg study tak tidur mlm maka kita dapat markah penuh. Bukan!

Kita terlupa nak senyum dgn kawan, terlupa nak buang sampah( tugas minggu tu) dan terlupa yang mcm2 la.

Manusia perlu sentiasa diingatkan.

Bagaimana?
Hurmm start dgn diri sendiri la kan. Tau sendiri lah tiap2 hari malaikat maut datang jenguk kita 70 kali. Tiap saat, tiap minit, tiap jam, tiap hari yang mendatang adalah masa yang mendekatkan kita dengan mati.

Fikirlah sendiri dalam kubur nti kita macam mana. Kalau sembahyang pun sembahyang caplen je, janji buat je. Its nothing okey. Tak dapat pun nak bantu untuk lari dari ular dan binatang berbisa dalam kubur nanti.

T_T


InsyaAllah smpi sini je.
Alhamdulillah, tenangnya hati berada di tempat hijau. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa.wuuu.aman

0 comments:

Post a Comment