Monday, March 25, 2013

Dunia, saya cintakan anda!

Assalamualaikum :)

Jom nyanyi jap,

Hujan, bila aku sudah tiada.

Bila aku sudah tiada
Simpan semua laguku
jgn ditangis selalu
Mungkin itu sementara
Bila jumpa penggantiku jgn dilupakan aku..

Gelak tawa
tangisan yg hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita untuk pergi selamanya
Takkan terduga
Jika saat ini tuhan tentukan aku lah orangnya

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa penggantiku
Jangan dilupakan aku...

Sobs..

Sedih.

T_T

Lirik lagu ni yang sedih ke ada sebab lain?

Jika dulu sedih sampai hingus meleleh kerana dek menghayati setiap bait liriknya, kini sedih kerana inilah realiti zaman umat akhir zaman. LEKA!

Tak perlu bgtau berapa byk lagu yang kita sudah melelehkan air mata bila mendengarnya kerana diri ini juga mengerti.

Tak perlu bgtau berapa byk ayat Al-Quran yang sudah diperhalusi betul-betul sehingga mengalir air mata kerana takut akan nerakaNya. Tak perlu bgtau kerana diri ini mengerti akn jumlahnya yg sedikit itu.

Nangis lagi.

Kalau kita lihat lirik lagu ni, "alangkah indahnya jika kita mampu hidup selamanya."

Bro, kita tak kan hidup selama-lamanya kat dunia ni bro!

Dunia ni nampak je cantik, indah. Ada iphone 10s, ada suzuki swift, ada pangkat CEO, ada pangkat tokoh terhebat, ada PS limited edition, ada family kaya raya,ada awek cun melecun, ada pakwe hensem sem sem, ada katil dan tilam yg empuk sampai mcm nk terbenam.

Indah kan, semuanya indah.

Inilah yang menjadi rebutan.

'Aku nak keje rerajin sbb nti dpt duit byk boleh aku beli iphone 10s. Haa kalau iphone 11 dh kuar aku pn nk belilah. Kalau boleh biar dpt yg plg tip top. Nti dh dpt fon tu i'm on the top of the world la. glamour you.'

Fuh, sanggup kn kita berpenat lelah sebab nak capai harta benda duniawi dgn tanpa sebarang niat kerana Allah.

Rugi sgt tuh. Okey contoh, Cuba kita niatkan beli fon tu sbb nak ada skype or wasep sbb nti boleh tepon mak ngn family nti kalau dorg happy Allah pn happy. Kan best Allah happy dgn kita. ^^

Kalau beli baju, beli baju biarlah sopan dan cantik. Xperlu mahal sgt pn xpe asalkn yg Allah suka. Walaupun pada mata manusia nmpk hodoh dan tua tp xpe di sisi Allah besar nilainya.$$
Walaupun nak crik tshirt muslimah atau baju yg labuh2 memerlukan duit yg byk, xpe. beli je asalkn niatkn dlm hati, 'aku beli baju ni walaupun mahal tp tak pelah asalkan Allah suka, dpt masuk syurga'




0 comments:

Post a Comment