Wednesday, August 29, 2012

Dibelenggu insan bernama lelaki(bkn mahram)

Assalamualaikum :)

kucing ini nama dia biters sbb dia suka gigit kaki orang!

Subhanallah. dah raya dah. alhamdulillah Allah smpikan umur kita ke fasa ini. dan sekarang sepatutnya kita sudah ada strategi bagaimana untuk melawan syaitan laknatullah itu. sepatutnya dalam ramadan kita fill in segala power yg Allah dh bekalkan supaya kita dpt melawan musuh2 kita sepanjang bulan yg berikutnya. sepatutnya... wuwu, sedih. tapi insyaAllah kita terus berusaha untuk menyusun strategi dan melawan musuh2 durjana. walaupun ramadan sudah berlalu dan mungkin ramadan yg lalu tidak dapat mengisi power sehingga 100% tapi biarlah kita terus berusaha dan jgn berputus asa kerana Allah sentiasa lihat usaha kita ^^

Allah, boleh baca tajuk kan semua? alhamdulillah.hee
its normal to have feeling with different gender, but it is abnormal in islam to 'layan perasan' untill we forget our responsible as Allah's slaves.
wuuu, wuuu, siapa yang xde feeling kat lelaki kan?
tambah2 lagi zaman remaja muda mudi macam ni, mmg membuak2 la kan. nak kahwin la, jeles tgk org bercouple lah.
well, well, islam is the way of life.
Allah yg ciptakn kita. perasan with opposite gender also including in the package. means that Allah mmg ciptakan perasan tu.
But remember, perasan tu bukan untuk dilayan sehingga melupakan Allah sebagai tujuan utama hidup.

you all nak tau, kadang2 yang kita minat kat seseorang tu bukannya maknanya dia tu jodoh kita dan dia PASTI akn kahwin dgn kita. no, no, no!

sedarlah wahai kita-kita semua ni bahawa perasan itu hanyalah mainan syaitan sahaja.

percayalah, itu hanya muslihat syaitan durjana yang menghasut kita untuk melupakan Allah. yelah. cuba tengok ni, kalau kita suka kat seseorang, mesti kita akan teringat kat dia je. kdg2 kita buat baik bukannya sbb Allah tp sebab kita nk tunjuk kat dia yang kitalah wanita solehah yg terbaik di abad ini. tak ke terpesong niat kat situ. waduh, nak tau tak, amalnya xditerima tau sbb niatnya bkn kerana Allah semata-mata. rugi je. bila kita teringat org tu mesti kita lupa kat Allah. lupa nak dating dgn Allah. padahal dating dgn Allah itu yg lebih perlu. sbb kalau tak dating dgn Allah (miss solat) mesti kita akan jadi seorang yang tak tentu hala. nampak peraturan Allah di situ? Allahlah yang berkuasa menenangkan hati manusia.

setiap manusia tidak lari dari ujian perasan ini.

nak tak nak, kita kena pinggirkan perasaan kita yg nk berangan 24 jam tu ke tepi jauh2. kalau boleh tanam dalam2. sbb hidup kita adalah kerana Allah. Allah bg kita berkasih-kasih tapi dengan suami atau isteri kita je. sekarang kita tak de lagi partner hidup, so tak payah berkasih-kasih dgn different gender nih. sbb Allah tak bagi.

situation saya sekarang : pegang kepala dan merungut ' weh, mcm mana nak buang jauh2 perasan tu, susah tu! kadang2 tanpa diminta perasaan tu datang sendiri'

well, syurga itu indah ^^
syurga adalah tempat org2 yg ikut ckp Allah. so kalau kita cuba sedaya upaya buang perasaan tu jauh2. insyaAllah syurgalah tempat kita. best kan ;)
xpyh tunggu kat akhirat pun Allah dh balas dah kat dunia ni. insyaAllah kalau kita tahan perasan kita ni, kita tak jual cinta kita pada lelaki yg mana2 tah- yg belum pasti itu adalah jodoh daripada Allah insyaAllah Allah beri kita pasangan hidup paling best dan superb.

kalau tak caya, gi check surah An-Nur ayat 26.
Allah kata, lebih kurang mcm ni, (harap korg dpt check tafsir utk tafsiran penuh) org baik akan dpt  pasangan yang baik. so, starting from now, lets improve ourself to become a better person so that Allah will gives us a righteous husband or wife. insyaAllah ;)

pinggirkan segala perasaan yang akan membuatkan kita lupa pada Allah. say to them: go away from me, shuhhhh!

remember, we fight with our nafsu because of Allah. we want jannah to see Allah The Most Greatest :)

teruskan berdoa untuk dapatkan pasangan yang soleh dan solehah dan jgn lupa doa spy Allah kurniakn kepada kita zuriat keturunan yang bisa membangunkan islam ;)

Allahu Akbar!

1 comments:

beben luna said...

Terima kasih kerana mengingatkan saya tentang semua ini..

Post a Comment