Saturday, June 9, 2012

Sedang menduduki PEPERIKSAAN

Assalamualaikum :)

Nampak tajuk sya? Mcm status fb kan.haha. Saya dah lama kot x cite apa2 kat blog lama, the flying butterfly tuh. Tibe2 dah exam written. Terpaksa lah saya tangguhkan dulu hasrat saya utk ceritakan pada korg hows the exam held here. Hari ni saya nak sikit2 je sbb saya rasa ada yg perlu saya share pada korg semua. (er jap, saya rasa mcm ckp sorg2 sbb blog ni belum ada follower pun) haha

Okey sambung perkongsian saya,^^
Saya tension. Pengakuan sebenar yg tersangatlah benarnya.mana tak nye, exam tersgtlah dekat(keadaan saya before first paper start) tapi byk lagi yang belum cover. Nak tau tak, apa yg sepatutnya sya buat utk elakkan rasa tension tu? Sepatutnya sya perlulah buat jadual dan tentukan target baca smpi mana barulah betul.barulah dpt baca semua.tapi tak pe yang tu dah lepas sekarang saya dah buat jadual utk 2nd paper dan saya bahagia belajar ikut jadual target alhamdulillah :) tp kdg2 saya langgar je tp insyaAllah saya akan curi masa lain utk cover yg dh dilanggar td.hihi

Exam anatomy (first paper). Siapa tak cuak kan? Killer subject tu. Dan saya juga hampir terbunuh masa hari exam tu jika saya membuat keputusan utk give up. Bila saya bukak je kertas soalan tu sya nmpk soalan yg boleh sy jawab.saya happy. Tak lama lepas tu saya risau sbb ada soalan yg boleh dikatakan saya tak baca masa revision. Dgn rileknye saya buat soalan yg buat saya happy.hee. Smpi kat soalan yg mcm 'xtau apa2' saya tekad, saya jawab je apa yg sy tau.Allah xsuka org yg berputus asa.sy buat je lillahitaala.terasa mcm nk nangis kat ats meja tu pun ada jugak.tp saya tak nak la nangis.malu kot.haha. Cukup masa, makcik tlg kutip kertas pun dtg.saya pun mcm biasa suka lmbt2kan hantar kertas, makcik pun pergi kutip kertas lain. Sebelum makcik marah sy pun hantar kertas. Alhamdulillah anat dah lepas. LEGA.

saya tahu saya jawab mcm mana hari tu jadi sekarang saya takut. Namun alhamdulillah disebabkan ada rakan2 dan usrah yang sangat best mereka mengingatkan saya bahawa setiap yang berlaku itu sudah pun tertulis dan itulah yang terbaik buat saya. Allah pernah ckp bahawa Dia tidak menciptakan sesuatu untuk sia2. So semua kejadian ada hikmah dan kebaikannya.

Jadi saya perlu berdoa dan terus berdoa kerana result saya belum keluar dan Allah berkuasa mengubah sesuatu perkara. InsyaAllah apa yg berlaku pada saya hari tu tak menghalang saya untuk mendptkan keputusan exam yg cemerlang,gemilang dan terbilang (mcm dh lebih2 je nmpknye).tapi yg pasti doa itu senjata orang islam :)

0 comments:

Post a Comment